Derékfájdalom

A derékfájdalom az egyik leggyakoribb mozgásszervi probléma. A lakosság 60-90%-nak van életében legalább egyszer 1 hétig tartó derékfájdalom panasza. Elég egy rossz mozdulat, de sokszor túlsúly, rossz testtartás vagy emeléssel járó munkakör a kiváltó oka. De elég hozzá, ha csak sokat ül a munkahelyén vagy sokat vezet autót.

2. A derékfájdalom kezelése

A derékfájdalom kezelése

Nem szteroid fájdalomcsillapító gyógyszerek: ezeket receptre vagy anélkül lehet szedni rendszeresen vagy időszakosan. Komoly terhet rónak mellékhatásként a gyomorra (pl. hányinger, hányás) illetve  a májra (pl. kóros májfunkciós értékek), de okozhatnak fejfájást vagy szédülést is a gyógyszerútmutató szerint.

Tapasz: helyileg ható gyulladáscsökkentővel átitatott tapaszok. Nem olcsó a használatuk, kevésbé hatásosak és gyakran le is esnek (főleg izzadáskor), fürdeni is nehézkes velük.

Szteroid tabletták és injekció: nagyon erős fájdalomcsillapító és gyulladás csökkentők. Majdnem mindig hatásos. De a mellékhatásai is ugyanilyen erősek. Mivel hormont tartalmaznak, ezért hatnak a hormonrendszerre is, pl menstruációs zavarokat is okozhat a betegtájékoztató szerint. Ezen kívül a gyomorfekély, szívritmuszavar, magas vérnyomás és görcsroham is szerepel a mellékhatás listán a betegtájékoztatóban.

Fizikoterápia: ultrahang, elektromos kezelés stb. Ezek már jóval hatásosabbak. Sok kezelés kell. A mai egészségügyben nehéz bejutni erre és nem annyi kezelést kapunk, amennyi szükséges, hanem amennyit előírtak a szakorvosok. Nehézsége, hogy rendszeresen el kell járni kezelésre adott időpontban.

Gyógytorna, masszázs: nagyon fontos, pláne műtét utáni rehabilitációkor. A masszázst sokan csak lazításra, kikapcsolódásra veszik igénybe, pedig jól ki tudja lazítani a görcsös izmokat és manuálterápiával kombinálva még a gerinc kóros helyzetét is korrigálni lehet. Hosszú távon költséges és sokaknak nehézkes (akár a fájdalom miatt is) egy jó szakemberhez eljárni akár másik városba, kerületbe.

Fürdők, gyógyvíz: ezeken a helyeken fizikoterápiát, gyógytornát és masszázst stb. vehetnek igénybe. Hazánkban több ilyen magas színvonalú hely van. A nehézsége, hogy 2-4 hétre el kell menni. Itt tölti a nyaralását vagy betegállományban kell megtenni. Persze nem is olcsó.

A mozgásszervi problémák esetében az ízületek, izmok és szalagok regenerációja figyelhető meg a hosszútávú bevilágítás következtében, mely a panaszok csökkenésével, gyakran megszűnésével jár.

Nagyon fontos a kezelés előtt kideríteni, hogy “honnan jön” a derékfájdalom , azaz hol a kiváltó helye. Gyakran belefut a szakember olyan esetbe, hogy hiába kezeli a derékfaájdalom helyén az izomzatot, szalagokat, mert másik területről sugárzik ok. Ennek a felderítésére szükséges a Triggerpontok meghatározása is.

Derékfájdalom esetén a Safe Laser 500 infra használata javasolt, kiegészítve a Triggerpontok vizsgálatával