ízületi fájdalmak kezelése

1. Az ízületi fájdalmak oka, következménye

Egyik leggyakoribb probléma, ami miatt a betegek orvoshoz kerülnek. Bármilyen életkorban kialakulhat sérülés következményeként. Persze  az ízületi fájdalom leggyakrabban idős korban alakul ki, de sportolóknál is gyakori. Oka lehet ízületi kopás, gyulladás vagy sérülés vagy ezek kombinációja.  Megkeseríti a beteg mindennapjait. Nem tud dolgozni, figyelni, koncentrálni, ellazulni, kikapcsolni. Ingerült a környezetével. Ezen kívül nagy probléma a mozgáskorlátozottság is.  Az ízületi fájdalmak kezelése főleg a tünetek csillapításából áll, de igazából az okot kell kezelni . Ízületi gyulladás gyógyítása vagy sérülés kezelése esetén könnyebb, kopás esetén nagyon nehéz a teljes fájdalommentesség elérése.

ízületi fájdalmak kezelése

2. Az ízületi fájdalomról

Az ízületi fájdalmak kezelése

Nem szteroid fájdalomcsillapító gyógyszerek: ezeket receptre vagy anélkül lehet szedni rendszeresen vagy időszakosan. Ízületi fájdalmak kezelése miatt ezeket a gyógyszereket írja fel az orvos leggyakrabban. Komoly terhet rónak mellékhatásként a gyomorra (pl. hányinger, hányás) illetve  a májra (pl. kóros májfunkciós értékek), de okozhatnak fejfáját vagy szédülést is a gyógyszerútmutató szerint.

Porcépítő étrendkiegészítők: ezeket recept nélkül is lehet kapni. Hasznosak a porc építése során, de gyakran igen drága készítményeket árulnak és indokolatlan esetben (pl. szalag gyulladáskor) is ajánlják a szakemberek. Rendszeres kell szedni, mert az így felépült porc lekopik.

Tapasz: helyileg ható gyulladáscsökkentővel átitatott tapaszok. Nem olcsó a használatuk, kevésbé hatásosak és gyakran le is esnek (főleg izzadáskor), fürdeni is nehézkes velük.

Szteroid tabletták és injekció: nagyon erős fájdalomcsillapító és gyulladás csökkentők. Majdnem mindig hatásos. De a mellékhatásai is ugyanilyen erősek. Mivel hormont tartalmaznak, ezért hatnak a hormonrendszerre is, pl menstruációs zavarokat is okozhat a betegtájékoztató szerint. Ezen kívül a gyomorfekély, szívritmuszavar, magas vérnyomás és görcsroham is szerepel a mellékhatás listán a betegtájékoztatóban.

Fizikoterápia: ultrahang, elektromos kezelés stb. Ezek már jóval hatásosabbak. Sok kezelés kell. A mai egészségügyben nehéz bejutni erre és nem annyi kezelést kapunk, amennyi szükséges, hanem amennyit előírtak a szakorvosok. Nehézsége, hogy rendszeresen el kell járni kezelésre adott időpontban.

Gyógytorna: nagyon fontos az ízületek mozgatása, pláne műtét utáni rehabilitációkor. Viszont az ízületi- és szalaggyulladásokat nem gyógyítja meg. Hosszú távon költséges és sokaknak nehézkes (akár a fájdalom miatt is) egy jó szakemberhez eljárni akár másik városba, kerületbe.

Fürdők, gyógyvíz: ezeken a helyeken fizikoterápiát, gyógytornát és masszázst stb. vehetnek igénybe. Hazánkban több ilyen magas színvonalú hely van. A nehézsége, hogy 2-4 hétre el kell menni. Itt tölti a nyaralását vagy betegállományban kell megtenni. Persze nem is olcsó.

Műtétek: artroszkópia, nyílt műtétek, protézis. Sérülések során vagy krónikus fájdalmaknál ez a végső lépés. Ha ez nem hat, akkor hogyan tovább? A műtét után lehet gyulladás vagy más szövődmény, illetve nem biztos, hogy elmúlik a fájdalom.

A mozgásszervi problémák esetében az ízületek, izmok és szalagok regenerációja figyelhető meg a hosszútávú bevilágítás következtében, mely a panaszok csökkenésével, gyakran megszűnésével jár.

Ízületi fájdalom esetén a Safe Laser 500 infra használata javasolt